torsdag den 2. august 2012

Pillerne er forresten droppet...

Jeg har bevidst ikke taget piller de sidste par dage. Grunden er, at jeg i weekenden læste indlægssedlen og opdagede, at hårtab er én af bivirkningerne. Samtidig stod der, at det ikke var piller til brug under BMI30.

Jeg fælder helt vildt. Det er ikke bare lidt - det er ekstremt. Det ligger bogstaveligt talt en bunke i risten, når jeg er færdig i badet. Når jeg kører en hånd gennem håret, er der som minimum altid 2-3 hårstrå med.

Samtidig er min BMI jo under 30 nu. Det frarådes at bruge pillerne i mere end 3 måneder. Jeg har brugt 6 pakker siden sidste år - dvs 30 uger plus alle de piller, som jeg har glemt. Så det er nok nærmere 40 uger. Og det anbefales kun at tage dem i 12 uger.

Jeg har stadig liggende i huset til 2 uger, og jeg har endnu en recept liggende på 1 pakke. Men jeg tror lige, jeg holder en pause med dem og prøver selv nu. Jeg er jo nede og have en vægt, som er "normal". Alle andre kæmper jo uden brug af piller - det burde jeg også kunne klare.

Så nu prøver jeg uden pillerne som støtte. Både for mig selv og min selvtillid - men også for mit helbreds skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar